CHP’den köprü ve otoyol geçiş garantilerine tepki: Üç yıl için ödenecek tutarla 11 Yavuz Sultan Selim Köprüsü, altı Osmangazi Köprüsü, yedi Avrasya Tüneli yapılabilir

0

CHP’den köprü ve otoyol geçiş garantilerine tepki: Üç yıl için ödenecek tutarla 11 Yavuz Sultan Selim Köprüsü, altı Osmangazi Köprüsü, yedi Avrasya Tüneli yapılabilir

chpden kopru ve otoyol gecis garantilerine tepki uc yil icin odenecek tutarla 11 yavuz sultan selim koprusu alti osmangazi koprusu yedi avrasya tuneli yapilabilir 9nbpnuVP.jpg

chpden kopru ve otoyol gecis garantilerine tepki uc yil icin odenecek tutarla 11 yavuz sultan selim koprusu alti osmangazi koprusu yedi avrasya tuneli yapilabilir 9nbpnuVP.jpg

Yap-İşlet-Devret Projelerinde Garantiler Katlanarak Artıyor

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu, Yap-İşlet-Devret projelerinin milyarlarca lira ödeme yapmaya devam ettiğini belirtti. Köprü ve otoyol projeleri için şirketlere verilen geçiş garantilerine yapılan ödemelerin yapım maliyetini aştığını ifade eden Karasu, önümüzdeki üç yıl içinde ödenecek tutarla 11 yeni Yavuz Sultan Selim Köprüsü, altı yeni Osmangazi Köprüsü ve yedi yeni Avrasya Tüneli yapılabilmesinin mümkün olduğunu söyledi.

Karasu: Yap-İşlet-Devret Projeleri Geleceğimizi Tehlikeye Atıyor

CHP Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 2026 yılı bütçe teklifi hakkında yazılı bir açıklama yaptı. Karasu, Karayolları bütçesinden yapılan garantilerin bütçeye ağır bir yük getirdiğini belirterek, gelecek yıllarda yapılacak garanti ödemelerinin önemli bir kaynak gerektireceğini vurguladı.

Karasu, AK Parti’nin Yap-İşlet-Devret modeli kapsamındaki projeler için şirketlere ödenen toplam tutarın her geçen yıl arttığını ve bu durumun gelecekte daha büyük sorunlara yol açabileceğini belirtti. Geçiş garantilerinin tutturulamaması nedeniyle son altı buçuk yılda Karayolları bütçesinden 228,9 milyar lira harcandığını ifade eden Karasu, bu projelerin geleceğimizi tehlikeye attığını dile getirdi.

Geleceğe Etkileri Düşünülerek Hareket Edilmeli

Ulaş Karasu, verilen geçiş garantilerinin yapım maliyetlerini katbekat aştığını ve bu paraların daha verimli alanlara harcanabileceğini belirtti. Örneğin, Osmangazi Köprüsü’nün maliyetiyle yeni köprüler ve tüneller yapılabilineceğini ifade eden Karasu, sözleşmelerde yapılan değişikliklerle projelerin devir tarihlerinin uzatıldığını da açıkladı. Bu nedenle, geleceği düşünerek hareket edilmesi gerektiğini vurgulayan Karasu, 2044 yılında devlete geçecek projelerin sayısının dikkate alınarak daha dengeli ve etkili bir politika izlenmesi gerektiğini belirtti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir