Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

iPhone 17 geliyor: Neler değişecek, fiyatı ne olacak?

iPhone 17 geliyor: Neler değişecek, fiyatı ne olacak?

Pinwheel’dan çocuklar için akıllı saat hamlesi

ABD merkezli çocuk teknolojileri firması Pinwheel, 7 ila 14 yaş arası çocuklara özel geliştirdiği akıllı saatini piyasaya sürdü. Sosyal medya ve internet erişimi bulunmayan bu cihaz, güvenli iletişim için ebeveyn kontrol araçları, GPS takibi, kamera …

Düzce’de hedefi 12’den vurdular: İşte ilk günün şampiyonları

Düzce Gençlik ve Spor İl Müdürlüğünün ev sahipliğinde yapılan 2025 Ases U15, U18, U21 Okçuluk Türkiye Şampiyonası’nda ilk günün şampiyonları belli oldu.

Ticaret Bakanlığı duyurdu: Yetki belgesiz araç satanlara 72 milyon TL ceza

Ticaret Bakanlığı, bu yıl yetki belgesiz ikinci el motorlu kara taşıtı ticaretinde bulunduğu tespit edilen 101 gerçek ve tüzel kişi hakkında yaklaşık 72 milyon lira idari para cezası uyguladı.

Bilek güreşi branşında Kayseri’ye 45 madalya

Bu yıl 45 madalya alınan bilek güreşi branşında önemli derecelere imza atan sporcular; Kayseri Gençlik ve Sporİl Müdürü Ali İhsanKabakcı’yı ziyaret etti.

Google Haritalar, metrodan daha hızlı çıkmak için doğru vagonu öneriyor

Google Haritalar, şehir içi toplu taşıma kullanıcılarını sevindirecek bir özellikle güncellendi. Yeni özellikle birlikte uygulama, metro yolculuklarında istasyon çıkışına en yakın olan vagonu önermeye başladı. Böylece kullanıcılar, kalabalığı aşmakla zaman kaybetmeden metrodan en kısa sürede çıkabilecek.